top of page

תפקידו של הבלוג בקידום האתר | כך תעשו את זה נכון.

עודכן: 14 בספט׳ 2021



לא משנה באיזו פלטפורמה בחרתם לבנות את האתר שלכם, אם התייעצתם או חקרתם מעט בכל הנוגע לקידומו אין ספק ששמעתם כי עליכם להשקיע בבלוג איכותי באתר. אני מניח שאפילו יש לכם מושג על הסיבות התדמיתיות והפרקטיות שבגינן יש לנקוט בפעולה זו. במאמר הבא אנסה להרחיב את היריעה בנושא ולפרט לכם מניסיוני האישי שהצטבר מניהול הבלוג שלי כאן באתר יאיריקס סטודיו וכמו כן מניסיוני באתרים נוספים שבהם אני מנהל את קידום האתר עבור הלקוחות שלי.

אבל קודם כל, כהרגלנו.. מפתח תוכן למאמר!



אז למה בלוג?

כל אתר אינטרנטי צריך לשחק בשלושה מגרשים עיקריים בכדי להפוך מנטל לנכס. הקמת אתר עולה בדרך כלל לא מעט כסף (כמובן תלוי באיזו חברת בניית אתרים בחרתם) וכמו כן רכישת הדומיין והאחסון. בשביל להצדיק את העלויות הללו עליכם לדאוג לשלושה דברים.


א. שהאתר יהיה מושך והמוצר שלכם יהיה מגרה

ב. שהאתר יהיה ברור והגולשים יבינו בדיוק מה הם צריכים לעשות (לרכוש/להתקשר/להגיב..)

ג. שהגולשים יכנסו בכלל לאתר


לבלוג שלכם באתר תפקיד בעל חשיבות בשלושת המישורים הללו!


בואו נתחיל!


היתרונות התדמיתיים

אחד הסיבות המרכזיות שגורמות לכם לרכוש באתרים כמו אמזון, לצרוך חדשות מאתרים כמו 'Ynet' ולקרוא את הבלוג הזה ממש הוא התחושה שמדובר ב'אוטוריטה', שמדובר בגופים שניתן לסמוך עליהם ויש לתוכן שלהם ערך עבורכם. התחושה הזו יכולה להיגרם עקב כמה סיבות: א: חכמת המונים - אם המון אנשים רוכשים באמזון ויוצאים מרוצים - זו הוכחה לרצינות של אמזון. ב: ותק - המון אתרים עלו ונפלו, אך ווינט מוכר כגוף ותיק המבוסס על אחד העיתונים הגדולים במדינה. ג. הוכחת מקצועיות - אם אתם מוצאים את עצמכם מקבלים טיפים ותוכן שימושי לאורך זמן מבעל מקצוע מסויים (למשל מהאתר הזה ממש) ניתן להניח שאתם נותנים לו קרדיט ומחשיבים אותו למומחה בתחומו.


הבלוג מאפשר לכם בראש ובראשונה - להוכיח את הידע והמקצועיות שלכם בזירה!!

כן. אני יודע שכולם היום מדברים על "תוכן תוכן תוכן" ורק מנסים לשווק לכם "מאמר ב0.10 אג' למילה - כדי לפוצץ את האתר בתוכן שיקדם אותו בגוגל" תסלחו לי, אבל זו שטות גמורה! אם קראתם את השורות האחרונות אתם אמורים להבין שהפואנטה בתוכן היא בראש ובראשונה - להוכיח את הידע, המקצועיות והיתרון שלכם על פני המתחרים!


רגעעעעע, אז אתה אומר שמאמרים לא אמורים לקדם את האתר???

מיד ניגע בזה.


היתרונות בפן הקידומי

אין ספק שהוספת בלוג לאתר שלכם (בין אם מדובר באתר וויקס או וורדפרס ) היא חיונית וחשובה מאד לקידום.

מדוע?

משום שבסופו של דבר רוב הגולשים שלכם יגיעו מגוגל, וגוגל, הוא מנוע חיפוש מבוסס מילים. כשמישהו מחפש בגוגל "מעיינות בגליל העליון" גוגל לא בודק איזה מעיינות יש בגליל העליון, גוגל בודק, איזה אתרים כתבו משהו על מעיינות בגליל העליון...


אם ככה, אז אולי בעצם אכתוב דפים שמלאים בכל מילות מפתח הרלווטיות עבורי??

מעולה! חשיבה נכונה. זה בדיוק מה שצריך לעשות אבל.. יש אבל.

ובכן, ברוכים הבאים לשיעור מס' 1 באיך לכתוב בלוג, והוא...


איך לא לכתוב בלוג

קודם כל, בואו נבין משהו. אתם לא היחידים שחשבתם על הרעיון הזה.. כבר עשרות שנים שאנשים מציפים את האינטרנט בכל זבל אפשרי שניתן להעלות על הדעת. תנסו להכנס שניה לנעליים של גוגל, אם יש 300 אתרים שמתחרים על מילת מפתח מסויימת כמו למשל: בלוג קידום אתרים איזו סיבה בעולם תגרום לגוגל להעדיף מישהו על פני השני (בהנחה שכולם מכילים תוכן דומה לחלוטין) - ותק. מי שיותר ותיק - כנראה יותר מומחה. ולכן במצב מעבדה (שלכולם תנאי פתיחה דומים) - אתם בחיסרון משמעותי מול היריבים - מכיוון שאתם לא הכי ותיקים.

מה שאני בא לומר פה הוא בעצם ש: אם אתם 'כותבים תוכן' רק בשביל 'לכתוב תוכן' אתם הולכים להיקבר בפינות הנידחות ביותר של אינטרנט, ולכן לא. הדרך שלכם להתקדם בגוגל היא על ידי כתיבת תוכן איכותי שמתעלה בהרבה על התוכן של המתחרים שלכם בכל היבט אפשרי.


הדרך הנכונה לכתוב פוסט (התנסחות ומשלב)

אחרי שהבנו שלתוכן תפקיד משמעותי בהבאת גולשים מגוגל ואחרי שהבנו שעל המיקומים בגוגל יש תחרות עזה, אני אכתוב כאן מספר טיפים לכתיבה נכונה של פוסטים. הטיפים יתמקדו יותר בהיבטים כתיבתיים ופחות בהיבטים של אופטימיזציה וקידום אורגני חכם - כיוון שקיים מאמר מיוחד במתמקד בדיוק בכך: קידום אתר וויקס בגוגל בואו נתחיל.


א. בחרו נושא לקידום (בניית אתרי וויקס) ותבנו רשימה של מילות מפתח רלוונטיות עבורו (חברת בנייה לאתר וויקס, איך בונים אתר וויקס וכ'ו..)


ב. חפשו את מילות המפתח בגוגל וכנסו לתוצאות הראשונות - קראו היטב את התוכן שמתחרים שלכם כתבו בשביל ש:

1) תחכימו! כן. יש מה ללמוד מכולם (ובפרט ממי שנמצא מקום 1 בגוגל)

2) תבינו מה הם עשו שהצליח, ואיפה לדעתכם הם פספסו.


נסו לייצר תוכן יותר מקצועי. יותר איכותי. יותר טוב.


דבר נוסף: כשאתם כותבים את התוכן, אל תהיו באטרף סביב מילות המפתח, זו לא הגישה הנכונה - תהיו באטרף סביב התוכן הטוב. אל תשתלו יותר מידי מילות מפתח (ובטח לא הטיות שונות של אותה מילת מפתח) באותו מאמר.

אל תכתבו לגוגל - תכתבו לגולשים שלכם.

לגוגל יש את הדרכים שלו לברר האם כתבתם תוכן 'לגוגל' או לגולשים

אני נכנס פה לנושא אחר שכבר יש מאמר שלם סביבו אז אכתוב ממש בקצרה: חלק מהשיטות של גוגל בניתוח התוכן של האתר מסתמך על הגולשים עצמם. אם המון גולשים נכנסים לאתר שלכם בתוצאות החיפוש ויוצאים ממנו מהר (תוך כמה שניות) גוגל מבין שהתוכן שלכם לא באמת ריתק את הגולשים ומעיף אתכם למטה בתוצאות החיפוש. לא חראם? תשתדלו לכתוב תוכן איכותי שמושך את הגולשים לקרוא עוד ועוד.

הקפידו על שפה ברורה, שמתאימה לרוח המאמר מבחינת הזרימה והמשלב שלה.



איך מוסיפים בלוג לאתר

אם יש לכם אתר וורדפרס, אין צורך בשום פעולה משום שוורדפרס נבנתה במקור כמערכת בלוגים ולכן אפשר להסיק שזהו השימוש העיקרי שלה.. פשוט גשו לדשבורד והתחילו לכתוב!

אם יש לכם אתר וויקס, צפו בסרטון הבא:



אופטימיזציות מתקדמות לתוכן

כמו שאני מזכיר ללא הרף ברשימת המאמרים בנושאי קידום גוגל אוהב שעושים לו חיים קלים.

שמסמנים לו מה רואים בתמונה, שמסמנים לו איזה חלקים באתר הם כותרת ראשית, כותרת משנה, פסקאות, ציטוטים וכ'ו...

רוצים לדעת איך מסמנים? כנסו למאמר: איך עושים אופטימיזציית תוכן לגוגל.


היררכייה!

בלוג איכותי זהו בלוג שמכיל היררכייה שעוזרת לגוגל להבין איזה פוסטים קשורים לאיזה נושא.

למשל, בתחום שלי (בנייה וקידום של אתרי וויקס בגוגל) ישנם המון תתי תחומים שונים. בשביל לבנות היררכייה טובה שתשרת אותי נאמנה בקידום האורגני אני מקפיד למיין כל פוסט ולשייך אותו לקטגורייה מתאימה (למשל קטגוריית: מהירות אתר או טיפים )


למעשה תחום היררכיית האתרים הוא תת תחום מרכזים בקידום אורגני של אתרי אינטרנט ואומנות חשובה בפני עצמה ובעתיד נעלה סדרת פוסטים שתעסוק רק בכך!


מקווים שהמאמר היה לכם לעזר! אם יש לכם הערות/הארות אתם מוזמנים להגיב כאן למטה!

אם יש לכם שאלות בכל מה שקשור לקידום אתרים אתם בהחלט מוזמנים לשאול בפורום קידום אתרים שלנו ולקבל תשובה (לעיתים תוך דקות ספורות!)

בהצלחה!

bottom of page