top of page

איך לבחור חברה לבניית אתרים | זו אמורה להיות רשימת המכולת שלכם



בין אם העסק שלכם קם ממש עכשיו ובין אם אתם פשוט רוצים לשדרג אותו עם אתר חדש, בניית אתר ב2022 היא מלאכה קלה אך מורכבת מאי פעם!


מה?? קלה או מורכבת תחליט...


אז ככה, מצד אחד ההתקדמות הטכנולוגית בכלים לבניית אתרים מסוג no-code כמו wix או webflow היא מדהימה ומאפשרת לכל אדם, ללא ידע בקוד לבנות אתר מתפקד מאפס! כלומר שאם בעבר הייתם חייבים איש מקצוע עם הבנה עמוקה במערכות אינטרנט ו #וורדפרס כדי להקים או אפילו לתחזק אתר אינטרנט, האירוע הזה נגמר, נשכח, חלף עם הרוח.


יחד עם זאת יש להבהיר שעל אף שניתן לעשות הכל באופן עצמאי, זה לא ממש מומלץ, או יותר מדויק, זה לא מומלץ לכל אחד. במאמר הבא אגע בשני אספקטים:


א. למי מומלץ להשתמש בשירותים של חברת בניית אתרים ולמי מומלץ לעשות זאת באופן עצמאי.


ב. במידה ואתם מחפשים חברת לבניית אתר איך תבחרו אותה באופן יעיל ומדוייק.


אז בואו נתחיל!

בשלב הראשון (כהרגלנו) מפתח תוכן למאמר.




יתרונות וחסרונות של בניית אתר באופן עצמאי לעומת בונה אתרים מקצועי

מקצועי - חסרונות

מקצועי - יתרונות

עצמאי - חסרונות

עצמאי - יתרונות

יקר

בנייה מהירה

בדר"כ בנייה איטית

זול

עיצוב ברמה גבוהה

בדר"כ תוצאה לא אלגנטית

שיעור מעולה ללמידת תפעול מערכת האתר

חוויית משתמש טובה

בדר"כ חוויית משתמש לא טובה

הרחבת אופקים בתחומי עיצוב, כתיבת תוכן ופונקציונליות

אתר מהיר

בדר"כ אתר כבד ואיטי (טיפים לשיפור מהירות אתר)

למי מומלץ לבנות אתר באופן עצמאי


הבנייה באופן עצמאי רלוונטית בעיקר כאשר אתם:

  1. בעלי הבנה טובה בטכנולוגיה

  2. זמן פנוי להתעסק בבניית האתר

  3. מוכנים לתחזק את האתר באופן עצמאי בהמשך (מקדמי אתרים איכותיים לא עובדים עם אתרים שנבנו באופן לא מקצועי)

רשימת כלים לבניית אתר באופן עצמאי


ישנם המון מערכות שמאפשרות לכל אחד לבנות אתר באופן עצמאי, אמליץ כאן על 3 המובילות בתחום בניית אתרים עצמאית:


wix


לוגו של חברת וויקס
וויקס. עוצמה ופשטות

וויקס הינה חברה ישראלית המספקת כלי עוצמתי לבניית אתרי אינטרנט שמיועד מצד אחד לבעלי עסקים שרוצים להקים אתרים בעצמם מצד שני גם לאנשי מקצוע רציניים שרוצים לשלב באתר קוד ופונקציונליות מתקדמת. (האתר הזה למשל בנוי בוויקס). הכלי שלהם כל כך פשוט ומדהים ביכולות שלו שאני באופן אישי כבר לא מוכן לקדם שום אתר שלא בנוי בוויקס ולא משנה מה הסיבה שהוא לא בנוי שם...




123site

הכלי של site123 מיועד למי שרוצה לבנות אתרים באופן עצמאי ומאפשר לו לעשות זאת באופן הנח ביותר בהשוואה לכל מערכת אחרת. הבילדר הזה מיועד לבעל עסק שמוכן להשתמש בתבניות עיצוב קיימות ולבצע בהם שינויים מסויימים. היכולת של הכלי לאפשר לכם לבצע את כל עיצוב היא מוגבלת אך עדיין מספיק גמישה בשביל לענות על הצורך של רוב המשתמשים המתחילים. הכלי ממומלץ לבעלי עסקים שרוצים אתר תדמית או מסחר קטן ולא מתכננים שהוא יהפוך לאיזו מפלצת מכירות יום אחד.



squarespace

זהו כלי יחסית חדש שמציע מגוון תבניות מצומצם אך חד משמעית איכותי. הכלי לא הכי מומלץ לבוני אתרים ישראלים מכיוון שהתאימות שלו לעברית היא עדיין לא מושלמת אבל באופן עקרוני מדובר בפתרון זול ונוח למי שרוצה לבנות אתר באופן עצמאי




למי מומלץ לבנות אתר באופן מקצועי עם בונה אתרים איכותי


קודם כל, על אף שאני מן הסתם נגוע, אני מרשה לעצמי לכתוב בהתלהבות הקלאסית שלי על הצורך בבונה אתרים מקצועי מכמה סיבות:

א) אני פשוט מאמין בזה.

ב) אם אתם גולשים באתר שלי כנראה שאתם כבר סומכים על המילה שלי בתחום.


אז ככה, בניית אתר עם חברה לבניית אתרים מקנה לכם:

א. שקט - יש מישהו שמתעסק בעניין ולכם יש את כל הזמן והפניות המחשבתית להתעסק בעסק שלכם!

ב. איכות - כשאתם רוצים כסא למטבח או לסלון אתם לא בונים אותם בעצמכם (לפחות לא אם אתם נגרים או חובבי נגרות) אלא הולכים לבעל מקצוע. למרות שרגע.. זה לא כל כך מורכב לבנות כסא.. תנו לילד בן 10 ארבע רגליות, פלטת ישיבה, מברגה וברגים והופ.. יש לכם כסא, תוסיפו לו עוד כמה קרשים והופ! משענת.. אם ככה אז למה אתם הולכים לנגר? (או לאיקאה, בסדררר) - כי לא מספק לכם כסא שרק יודע לעמוד, אתם רוצים כסא שנראה טוב, שלא רוקד, שיחזיק לאורך זמן... אתם רוצים את הטאצ' של האומן בכסא שלכם - וגם.. באתר שלכם!

ג. קידום - ראיתי בשנותיי המקצועיות לא מעט בעלי אתרי שניסו לבנות אתר בכוחות עצמם. חלק הצליחו יותר, חלקם הצליחו פחות, אך חוט מקשר עבר בין כל מי שבחר לבנות אתר באופן עצמאי - הקידום של האתר היה פשוט גרוע. כשאני אומר גרוע אני מתכוון שבחלק מהמקרים האתר בכלל לא היה בגוגל - גם אם מחפשים את שם העסק בהכי פרוטרוט (בואו נגיד משהו כמו "יעקב משה תיקוני אופניים חשמליות בירושלים")

ד. אנליזות - כשאתם בונים אתר אצל חברה מקצועית אתם יכולים לצפות שבאתר שלכם ישולבו כלי אנליסטיקה עוצמתיים שיאפשרו לכם/למקדמי האתר שלכם להפיק תובנות רציניות שיעזרו בשיפור המתמיד של האתר

ה. אחריות - אתם יודעים שברגע שיש תקלה אין לכם מה לחפש אחרי בעלי מקצוע שיפתרו אותה / לסרוק את גוגל בתקווה שישחרר לכם איזה טיפ (ובתקווה שהטיפ הזה לא יחרבש לכם את האתר על הדרך) - כבעל מקצוע אני מספק ללקוחות שלי אחריות על כל התוצרים שהם קיבלו ממני!!


איך לאתר חברות רלוונטיות עבורכם


האמת, מאד תלוי בסוג האתר שאתם צריכים, קשה לי לשלוף ככה מהמותן בלי להכיר אתכם ואת העסק שלכם אבל כעקרון הייתי ממליץ לחפש בגוגל אתרים של קולגות שלכם מאזורים אחרים בארץ (כלומר קולגות שאין איתם תחרות ישירה) להכנס לתוצאות הראשונות ולפנות לחברות בניית האתרים שבנו עבורם את האתר

וזאת הסיבה: תמיד כדאי לעבוד עם מישהו שיש לו כבר ניסיון עם אתרים כמו שלכם.


אז איך עושים את זה נכון:


או שתפנו לאיש מקצוע שאתם מכירים וסומכים עליו (הדרך הכי מומלץ)

או ש:

1) חפשו בגוגל את התחום שלכם באזור אחר, למשל אם אני שיפוצניק בירושלים אני אחפש בגוגל "חברת שיפוצים בתל אביב" או "שיפוצניק בצפון"

2) כנסו לעד 3 תוצאות הראשונות בכל שאילתת חיפוש (בלבד! אתם רוצים לעבוד עם חברה שבנתה אתרים חזקים בגוגל!).

3) סמנו לכם מספר אתרים שמצאו חן בענכם מבחינת מראה, וחוויית משתמש

4) גללו בכל אתר לתחתית העמוד ושם בדרך כלל יש לינק לחברת בניית האתר שלהם

5) שלחו הודעה בטופס יצירת הקשר שלהם :)

בהצלחה!


איך לנהל את פרוייקט הצעות המחיר


בראש ובראשונה, עצה קטנה: (ואני בטוח שרוב הישראלים יחלקו עלי) אל תתמקחו על המחיר.

בעל עסק שמספק לכם שירות תמורת מחיר בהנחה, יספק לכם גם שירות בהנחה - לא משנה איך תהפכו את זה, זה עקרון פסיכולוגי שתופס כמעט תמיד גם אם באמת יש לבעל העסק המון כוונות טובות.


אז איך בכל זאת לקבל מחיר טוב?

נסו שנייה להבין את המוטיבציה של בונה האתרים בתמחור השירות שלו.

בשונה מעסקים כמו מסעדות או מלונות, לאיש המקצוע שלכם בתחום בניית האתרים כמעט ואין הוצאות על חומר. (כלומר יש, אבל הן לא עולות/יורדות כתוצאה ממכם - למשל משרד)

במילים אחרות הפקטור הכי משמעותי בנוגע למחיר הוא הזמן, ככל שהוא מעריך שהפרוייקט יקח לו יותר זמן - הוא יתמחר יותר גבוה.

אתם צריכים להעביר לו את המסר שאתכם הפרוייקט יהיה הכי יעיל ומהיר שאפשר! אל תשלחו סתם בקשות להצעת מחיר לפני שאתם יותר בדיוק מה אתם רוצים ויש לכם את כל החומר מוכן.

דוגמא להודעה שבמקום יכולה לגרום לי להבין שמדובר בלקוח יעיל שרוצה להתקדם מהר ותגרום לי לשחרר לו הצעת מחיר נמוכה (לא הנחה!):

"היי יאיר, אשמח לקבל הצעת מחיר לאתר אינטרנט בתחום ה.... הציפיות שלי מהאתר הם קבלת לידים שיבוא מקידום בגוגל ומ... האתר צריך להכיל את הדפים:......(התוכן הטקסטואלי לדפים הללו כבר מוכן!). מבחינה עיצובית יש חופש מלא בבחירת סכמת צבעים, פונט וכ'ו.

אני בהחלט ממליץ לכם להיות מהלקוחות האלה מכיוון שהם אלה שבסופו של דבר מקבלים את האתר הכי איכותיים, הכי מהר, והכי בזול.


איך לבחור את החברה המתאימה לכם


בבקשה אל תעשו את הטעות של לבחור חברה רק על פי המחיר. אין ספק שזה בהחלט שיקול אבל אתם לא יכולים לתת לזה להיות השיקול המרכזי. השיקול המרכזי אמור להיות תחושת הבטן שלכם בנוגע לבעל המקצוע האם הוא מרגיש לכם אמין? ישר? עומד בזמנים? נעים הליכות? כזה שאם יהיה תקלה הוא יגלגל אותה עליכם או יקח אחריות? אלו פרמטרים שכל כך הרבה יותר חשובים מכסף מכיוון שהם מקנים לכם גם שקט נפשי ופניות נפשית להתרכז רק בעסק בלי להיות טרודים בנוגע לאתר וגם מכיוון שבסופו של דבר הם גורמים לכם לשלם לאורך זמן את המחיר הנמוך ביותר (כל מעבר מבעל מקצוע אחד לאחר עולה בשורה התחתונה יותר כסף מלהישאר עם בעל מקצוע אחד)


איך לוודא שאתם מקבלים מוצר איכותי בזמן סביר.


השיטה הכי טובה שאני יכול לתת לכם היא לעבוד עם לו"ז מראש.

לחלק בפגישה הראשונה עם בונה האתר שלכם את הפרוייקט לחתיכות, להקציב לכל חתיכה פרק זמן מסויים (בהתאם למורכבות הפרוייקט), ולקבוע פגישה בסיום כל חתיכה ובה יוצגו השינויים שהתבצעו. חשוב לתאם את כל סדרת הפגישות כבר בתחילת הפרוייקט.


למשל:


איפיון אתר - יומיים

לתאם פגישה

בניית שלד לאתר - יומיים

לתאם פגישה

עיצוב אתר - שבוע

לתאם פגישה

הכנסת תוכן - יומיים

לתאם פגישה

פינישים - יומיים

לתאם פגישה

העלאה לאוויר

לתאם פגישה

שבוע הרצה

לתאם פגישה


חד משמעית קביעת כלל הפגישות מראש זו הדרך הכי טובה לוודא שהעבודה לא נמרחת!

שימו לב שפעמים רבות חברות בניית אתרים לא יהיו מוכנות לקבוע כל כך הרבה פגישות מראש ללקוחות "קטנים", ואין מה לעשות.. אם מדובר באתר אם תקציב קטן אתם לא יכולים לצפות לנכונות גבוהה לשיתוף פעולה עם לוח הזמנים הזה. אבל כמובן עם התקציב שלכם לאתר הוא מכובד וחברת בניית האתרים מראה נכונות - זו הדרך האפקטיבית ביותר לבנות אתר שימצא חן בעינכם מצד אחד (כי אם אתם רואים משהו שלא מתאים אתם יכולים להעיר עליו כבר בשלב מוקדם ולא אחרי שיש תוצר מוגר) ומצד שני שיבנה בשיא המהירות!



מקווה מאד שהמאמר היה לכם לעזר!

יש לך הערות? הארות? טיפים נוספים? תגיבו כאן למטה!!

פוסטים קשורים

הצג הכול

חשבתם לבנות קורס דיגיטלי? כך תעשו זאת באופן הכי מדוייק שיש.

היי כולם. שמח שאתם פה, חייב לציין שהיום, וואלה הגזמתי! אני גאה לפרסם לכם את המדריך הכי מושקע שהוצאתי עד היום. מדריך מקיף ביותר על wix online program. כן, המדריך הזה מעט ארוך ולמרות זאת הוא באחריות המ

bottom of page