top of page

כלי מדהים מבית מייקרוסופט לניתוח התנהגות משתמש באתר | microsoft clarity

עודכן: 26 במאי 2022



מפות חום והקלטת מסך משתמש באתר עם Clarity


מפתח עניינים


פתיח

אם בעבר בעלי האתרים היו יוצרים ומשפרים את התוכן שלהם על בסיס תחושות בטן, ככל שהתקדם הזמן האופטימיזצייה הזו החלה להיות פעולה המבוססת יותר ויותר על נתונים, סטטיסטיקות ומתודולוגיות ברורות.

את המתודולוגיות ניתן היה להבין בדרך הקשה (ניסויי ותעייה על הבשר שלנו), או באמצעות חקירה וקריאה מתמדת של ספרת מקצועית כמו גם בלוגים בנושא חווית משתמש. אך האנליטיקה הייתה בהתחלה די קשה להשגה. אמנם היום אנחנו מכירים שלל כלים מכלים שונים לניתוח התעבורה באתר אך בראשית האינטרנט הכלים הללו היו מעטים ויקרים.

הראשונים להנות מעבודה מול מידע מעובד היו כמובן החברות הגדולות עתירות המשאבים והתקציבים שרכשו/פיתחו לעצמם כלים לאסיפת מידע כמו כמות כניסות לדף, זמן מעורבות ממוצע, מקור תנועה ועוד..

אך כמו כל דבר, אט אט הטכנולוגיה החלה להיות זמינה לציבור הרחב, ובעיקר הודות לחלוצה בתחום - גוגל, שהשיקה את Google Analytics. הכלי הזה נתן לכל בעל אתר את האפשרות להנות ממידע עשיר ומעמיק באמצעות התקנה קלה. כמה קליקים ויש לך את כלי האנליזה הטוב והאמין בעולם - ובחינם!

אבל עדיין משהו היה חסר..

הGoogleAnalytics הוא אלוף בלרכז לנו מידע מספרי, גולמי, אך היכולת להבין מעבר למספרים... היכולת להבין את ההתנהגות הויזואלית של המשתמש באתר.. באיזה חלק של העמוד הוא נוטש.. איפה הוא משייט עם העכבר שלו.. ונתונים כגון אלו, נותרו לוטים בערפל.

על הצורך הזה ניסו לענות חברות חדשות כמו Hotjar ו MouseFlow שהחלו לספק לראשונה מידע ויזואלי!

הכלים שהם יצרו בעצם ניטרו את התנהגות המשתמש LIVE. בכל שניה. פתאום ניתן היה לגלות איזה חלקים בכל דף מענייינים יותר, פחות..

אמנם, אליה וקוץ בה.

הקוד של הכלים הללו הכביד מעט על ביצועי האתרים שעשו בהם שימוש. חווית המשתמש בשירותים הללו לא איי איי איי.., המחיר של הכלים הללו לא היה זול כלל ומי שבחר להשתמש בגרסא החינמית (או אפילו בחלק מגרסאות התשלום) קיבל מוצר רזה ומאד מוגבל. למרות זאת אבל במקרים רבים (ובייחוד באתרי איקומרס ודפי נחיתה) לא היה שום ברירה משום הכלים האלה הם ממש מאסט!


מה שקרה הוא שכולם הבינו את החשיבות של כלים מהסוג הזה אך רוב בעלי האתר לא השתמשו בהן, אם מפאת המחיר ואם מפאת הפגיעה בביצועים.


ובחלל הזה שחקנית גדולה מאד, החליטה להיכנס ולגנוב את ההצגה...


מייקרוסופט משיקה את Clarity

וזו הייתה מייקרוסופט. באוקטובר 2020 היא השיקה את הכלי Microsoft Clarity. בהתחלה לא ממש היה ברור מהו הכלי הזה. מהצד זה היה נשמע כמו דרך נוספת של מייקרוסופט להראות שלמרות הכשלונות של explorer, msn , bing היא עדיין בתמונה בכל מה שקשור לאתרים ואינטרנט. אך מי שנתן לכלי הזה צ'אנס גילה שזה לא עוד גימיק. מדובר בכלי לא פחות ממדהים! הוא בעצם מבצע את העבודה של hotjar וMouseflow אבל בשונה מהם, השימוש בו מאדד אינטואיטיבי ונוח (מייקרוסופט?!), אין הגבלה על כמות הדפים שאפשר להטמיע אותו בהם (אפשר אתר שלם). הוא בנוי באופן מאד יעיל וכך הוא נשאר מהיר ולא מכביד כמעט על מהירות האתר.


מה Clarity עושה?

בגדול, כמעט כל מה שhotjar וmousefloe עושות (רק יותר טוב ובחינם):


מקליט סשנים של גולשים

מייצר לנו מפות חום סטטיסטיות

יכול להתחבר לgoogle analitycs ולשייך הקלטת סשן ליוזר ספציפי

ועוד כמה הפתעות..


איך מתקינים אותו באתר?


1.

נכנסים לכלי עצמו בכתובת

ונרשמים באמצעות חשבון פייסבוק/גוגל/מייקרוסופט


2. מכניסים את שם האתר, הכתובת שלו והקטגוריה שלה הוא מתאים


3. מעתיקים את הקוד שמופיע לכם על המסך


4. נכנסים לדשבורד האתר שלכם בwix


5. בסרגל השמאלי לוחצים על Settings ואז בAdvanced נכנסים לCustom code


6. לוחצים על Add Costum Code


7. מדביקים את הקוד בחלונית,

8. מכניסים בName שם שיהיה לנו קל להבין (למשל Microsoft Clarity)

9. מוודאים שהקוד נטען בAll pages, פעם אחת, בHead


10. מוודאים שב Code type אנחנו על מצב Analitics ושומרים!

זהו!

כעת יש להמתין מספר שעות והנתונים יתחילו לזרום לקונסולה של Clarity!



בהצלחה!



פוסטים קשורים

הצג הכול

חשבתם לבנות קורס דיגיטלי? כך תעשו זאת באופן הכי מדוייק שיש.

היי כולם. שמח שאתם פה, חייב לציין שהיום, וואלה הגזמתי! אני גאה לפרסם לכם את המדריך הכי מושקע שהוצאתי עד היום. מדריך מקיף ביותר על wix online program. כן, המדריך הזה מעט ארוך ולמרות זאת הוא באחריות המ

bottom of page