top of page

ביצוע שינויים רוחביים באתרי וויקס (למשל: להחליף פונט בכל האתר בקליק ) + מדריך וידאו

עודכן: 21 במרץ 2022

היום אני רוצה לדבר על פרקטיקה פשוטה אך יעילה בטירוף שאם תיישמו בבניית האתר שלכם תגלו שאתם חוסכים המון אבל המוןןן זמן יקר ובנוסף: משפרים משמעותית את הSEO באתר שלכם!

(הדרכה טקסטואלית למטה)



תוכן עניינים:



הקדמה

לא פעם אני שומע מעצבי אתרים קלאסיים (כאלה שמעדיפים עבודה עם וורדפרס), טוענים שאחת הבעיות עם וויקס היא שזו מערכת שמקשה עליהם לבצע שינויים רוחביים באתר וכאשר הם רוצים לבצע שינוי רוחבי בעיצוב טקסטים למשל באתרי וויקס הם מוצאים את עצמם נאלצים לעבוד באופן סיזיפי ולעבור דף דף, טקסט טקסט ולערוך.. וזה בהחלט נשמע כמו סיוט!


חייב לשתף אתכם (כמו שכבר עשיתי פעם בפוסט: האם ניתן לקדם אתר וויקס בגוגל) כי למעשה, מאז שהתחלתי לעבוד עם המערכת של וויקס (שבנתיים הפכה לפייבורטית שלי) שמתי לב שהרשת מלאה בדעות קדומות אודות הפלטפורמה הזו. דעות שבמקרים רבים לא מעודכנות ובמקרים אחרים שגויות לחלוטין ומקורן בבורות.


הדעה כי אי אפשר לבצע שינויים רוחביים בוויקס למשל היא תערובת של שני הסיבות הללו.


כבר שנים רבות שוויקס מאפשרת (למי שיודע כמובן) לחבר מערכי טקסט לפאנל ניהול מרכזי. זה בעצם מאפשר לנו לשלוט מאזור אחד על הגדרות העיצוב של כל הטקסט באתר.

אנו יכולים להחליט למשל שמעכשיו כל הכותרות הראשיות יהיו מודגשות יותר +/ יהיו עם פונט שונה +/ מודגשותלא וכו.. כנל לגבי כותרות משנה, תוכן וכן על זו הדרך...


ולא רק זה, אלא שזה אפילו ממש קל ופשוט!

אז איך עושים את זה?..:


פאנל שינויים רוחביים

החלק הראשון (והקריטי) זה להקפיד כי בתהליך בניית האתר אנו מגדירים למערכת מה השיוך הקטגורי של כל תיבת טקסט.

איך עושים?:

מסמנים את הטקסט הרצוי, ופאנל ההגדרות, תחת הלשונית Themes משייכים את הטקסט לקטגוריה מתאימה. כותרת ראשית למשל תקבל את הקטגוריה Heading 1 כותרת משנה Heading 2 וכן הלאה... (פסקאות ישויכו לParagraphs)


הדגמה:



לאחר שקישרנו את כל הטקסטים בהצלחה (לא להיבהל אם פתאום מתחרבש להם העיצוב), אנו נפתח את הפאנל השליטה הרוחבית שנקרא Site design וממוקם בצד שמאל

ישנן מספר אפשרויות שליטה רוחביות אבל כרגע אנו מדברים על שליטה בעיצוב טקסט ולכן נלחץ על Site theme


ולאחר מכן נלחץ על text.


זהו! כאן תוכלו לשלוט בנפרד על כל קטגוריית טקסטים ולשנות להם גופן/גודל/ואפשרויות עיצוב נוספות באופן רוחבי לאורך כל האתר!


זה מהיר, קל, נח ויחסוך לכם המון, אבל פשוט המון זמן יקר! בהצלחה!!


אם יש לך שאלות אנו מחכים לך בפורום בניית אתרים (הקלק למעבר)

אם יש לך הערות/הארות על הסרטון --> אני מחכה לך כאן בתגובות למטה!

פוסטים קשורים

הצג הכול

חשבתם לבנות קורס דיגיטלי? כך תעשו זאת באופן הכי מדוייק שיש.

היי כולם. שמח שאתם פה, חייב לציין שהיום, וואלה הגזמתי! אני גאה לפרסם לכם את המדריך הכי מושקע שהוצאתי עד היום. מדריך מקיף ביותר על wix online program. כן, המדריך הזה מעט ארוך ולמרות זאת הוא באחריות המ

bottom of page