top of page

דפים דינאמיים בוויקס, מה, למה, למי ואיך | Wix Dynamic Pages



דפים דינאמיים בוויקס

| מפתח עניינים:


הבעיה הקיימת היום באתרי וויקס קלאסיים


כשאנחנו בונים אתר בוויקס, לרוב אנחנו מתחילים באיפיון בנייה ועיצוב של דף הבית. לאחר מכן נטפל בעמודי ה"אובייס": אודות, שירותים, גלרייה, צור קשר וכ'ו.. מה שכן, כיוון שמדובר באתר אחד בסופו של דבר, אנו נשאף ליצור מסגרת עיצובית ברורה שתגרום למשתמש שלנו לגלוש בחלקות לאורך הדרך תוך כדי חוויה הוליסטית אחודה בין כלל חלקי האתר. זה יתבטא בפונטים, צבעים ושפה עיצובית עם קשר סמנטי כלשהוא.


כל זה נחמד ויפה כאשר מדברים על אתר פשוט. כזה עם 3 דפים, 8 דפים, 10 דפים... אבל מה קורה כאשר אנו בונים אתר עם 20, 30 עמודים? בדרך כלל באתרים מסוג זה ההבדל בין רוב הדפים הוא נטו תוכני, אך מבחינת עיצוב ועימוד - זה די זהה.

אז מה? באמת נעצב דף דף? לא חבל?

יגידו מי שיגידו, "ניסגר על עיצוב אחד ונשכפל אותו שוב ושוב.." ואני אגיד: אוקי, יפה מאד ומה יקרה באתר של 50, 100 או 20,000 עמודים? האם תשכפלו שוב ושוב את העיצוב? זה מיותר לחלוטין. אבל יודעים מה? עזבו את זה. קחו שאלה נוספת: מה קורה אם הלקוח פתאום מחליט שהוא רוצה לבצע שינוי רוחבי באתר, למשל להעביר טופס יצירת קשר מראש הדף לחלקו התחתון * 20,000 עמודים. מה תעשו אז?? תשנו דף דף, אלפי דפים? אולי תסבירו לו איך לעשות את זה ותשלחו אותו לבצע את זה בעצמו? (ועל הדרך לחרבש לעצמו את האתר, כי בואו.. מניסיוני ומניסיון של קולגות, 80% מבעלי האתרים יגרמו לאתר שלהם נזק עיצובי, פונקציונלי או קידומי מהותי כאשר הם ינסו לבצע שינויי רציני באדיטור, וזה בלי לדבר כלל על EDITOR X ..)


בקיצור, אין צורך להמשיך בדיבורים. השיטה הסטנדרטית לבניית אתרי וויקס מתחילה להיות מאד מאד לא יעילה כאשר אנו מייצרים אתר תוכן גדול.


אז מה עושים?

דף דינאמי!


מה זה דף דינאמי?

דף דינאמי הוא בעצם שבלונה. וויקס מאפשר לנו ליצור סט של תבניות עיצוביות, ולשפוך אליהן באופן חכם כמויות אדירות של תוכן כראות עיננו.


איך זה פותר את הבעיה?

  1. ברגע שיש לנו שבלונה של דף זה חוסך לנו את הצורך לשכפל את אותו דף שוב ושוב, - ויקס עושה זאת בשבילנו.

  2. ברגע שיש שבלונה, בכל פעם שנרצה לבצע שינוי רוחבי באתר - פשוט נבצע אותו בשבלונה וגם אם יש לנו 50,000 עמודים - כולם יתעדכנו באופן מיידי בהתאם לדרישותנו


שלבים ביצירת דף דינאמי


בואו נכיר קודם את החלקים מהם מורכבת מערכת הדפים הדינאמית שלנו. יש לה בעצם, שלושה חלקים עיקריים:


  1. צד קולקציה (דף א)

  2. צד פריט (דף ב)

  3. צד ניהול (טבלת excel)

מה זה אומר? יאאלה הדגמה!

בואו נגיד שאנחנו משרד תיווך נכסים ויצרנו מערכת דפים דינאמית לטובת נכסי נדלן.



בדף א (קולקציה): תוצג רשימת כלל נכסי הנדלן שלנו (עם לינקים לדף של כל נכס כמובן)


דף דינאמי מסוג רשימה
דף דינאמי מסוג רשימה

בדף ב (פריט): תוצג שבלונה שבא ישתמש כל נכס

שבלונה של דף נכס
שבלונה של דף נכס


בצד ניהול: תוצג טבלת אקסל שתעזור לנו לנהל את התוכן בדף א ודף ב


כמו שניתן לראות (בתמונה למטה) הצד התוכני מאורגן במין טבלת EXCEL כאשר כל שורה אנכית (1-2-3...) מייצגת דף בקולקציה הדינאמית וכל עמודה מייצגת חתיכת תוכן (כותרת, תיאור, מחיר וכ'ו).




רוצים להקים דף דינאמי? זהו הסדר הנכון בשלבי היצירה:

שלב א: שילוב אלמנטים ועיצוב דף הקולקציה ושבלונת הפריט בהתאם לצרכינו

שלב ב: בניית שדות תוכן מתאימים בדטא בייס

שלב ג: קישור האלמנטים לשדות התוכן הרלוונטים בדטא בייס




היתרונות בדף דינאמי הם רבים.


א: מבחינת ניהול התוכן: אנחנו לא צריכים לשלוח את מנהל האתר לגעת באדיטור בכל פעם שהוא רוצה להוסיף דף חדש (שמהווה לצורך העניין מוצר/נכס/מאמר) אלא לשלוח אותו לטבלת האקסל שם הוא יקליק על "הוסף פריט" ויוסף את הפריט באופן קל ומהיר.

ב: מבחינה עיצובית: קל יותר לבצע תיקונים ושיפורים לאורך הדרך באופן מהיר מבלי "להתבחבש" ולבצע עבודה מיותרת.

ג: מבחינה פונקציונלית וארגונית: כאשר התוכן מאורגן בטבלה קל לנו לשלב באתר פונקציות מתקדמות כמו למשל הטמעת מערכות חיפוש ופילטור.

ד: מבחינת גמישות פלטפורמטיבית לייצוא: אחד החסרונות הגדולים שמשמיצי וויקס נוהגים לציין הוא האופן המסובך עד בלתי אפשרי לייצא תוכן מהפלטפורמה החוצה (לא כולל אפליקציות בלוג וכ'ו). זוהי טענה שיש בה מן האמת, ואגב, לא בגלל שוויקס מנסים להגביל אותנו (על אף שברור לי האינטרס שבהגבלה מסוג זה) אלא משום שזה בלאגן אמיתי לייצא תוכן מאתרים הבנויים בטכנולגיית דראג&דרופ שמאפשרת למשתמשים גמישות אדירה וכתוצאה מכך כאשר רוב המשתמשים אינם יודעים לבנות דף עם היררכיה נכונה של H1'2'3 וכו' סיומות URL נורמליים ועוד, הייצוא תיאורטי של כלל התוכן באתר יציג לנו חירבוש עצום של תוכן לא מאורגן בטבלה הזוייה שגם ככה אף אחד לא יצליח להבין ממנה כלום.

אממה, כאשר עובדים עם עמודים דינאמיים, הכל יותר מסודר למערכת משום שהוא מאורגן לה באופן ברור בטבלת EXCEL שאנו יצרנו. יש לנו אופציה לייצא את כל התוכן שבטבלה לקובץ CSV או EXCEL בהקלקה פשוטה על כפתור ה EXPORT שקיים בכל קולקצייה.

ה: מבחינה קידומית: מערכת הקידום של וויקס מציעה אופציות קידומיות מאד גמישות כאשר אנו מתייעלים ועובדים עם דפים דינאמיים.

באפשרותינו לייצר תבנית אוטומטית לכתיבה חכמה של כותרות, דיסקריפשיינים, נתיבי URL לכל דף באופן אוטומטי ועוד!


ועכשיו, אחרי שהבנו את היתרונות העצומים שבעבודה עם דפים זה הזמן להתחיל לעבוד איתם!


מקווים שהחכמתם. אם יש לכם שאלות, הערות או סתם משהו שחשוב שכולםם ידעו - יש תגובות למטה!

bottom of page