top of page
תמונת הסופר/תיאיר אמסלם

זהו הבור שהכי קל ליפול בו כשמניעים את הלקוחות לפעולה!


והפעם מאמר קצת שונה על נושא שכמעט ולא מדובר משום מה, וכל זאת על אף שמדובר בנושא עם אימפקט מאד משמעותי על המכירות שלך.

כיוון שכתבתי אימפקט משמעותי ניתן לנחש שמדובר על בעיה בחוויית המשתמש.


משימה: נסו לחשוב על בעיה בחוויית משתמש שתבאס לפחות חצי מהמשתמשים.


יש לכם כזו בראש?

אני מתכוון לאופן הפנייה שלנו ללקוח בטקסטים הנכתבים לזכר/נקבה. (אם חשבתם על משהו אחר כתבו בתגובות אשמח להחכים מכם 🙏)


תגידו, כמה מודעות ראיתם באינטרנט עם הכיתוב הבולט הקופץ ״לחץ כאן״?

אינספור. אותי כאיש שיווק מאד מעניין מה קורה בראש של בחורה שרואה את הניסוח הזה שפונה לגברים ולוקח את הנשים ב"על הדרך". פייר? אני מניח שהיא לא תרגיש כלום. זה בסה"כ עוד אחד מהדברים שקורים כך כל הרבה פעמים באינטרנט כך שהיא לא תשים לב לכך באופן מודע. הדגשתי את המילים כי התת מודע שלנו לעומת זאת קולט הכל, כל ניסוח, כל הדגשה, כל צבע. הניסוח הזה מעביר לבחורה מסר נסתר שהתת מודע מפרש כ: א: לא ביקשו ממני בכלל ללחוץ (בקשו ממנוֹ* לא ממנָה*) ב: מדירים אותי.


זה אמיתי לגמרי


הסיבה שמי שמתעסק בשיווק נופל הרבה פחות בפח הזה היא משום שהוא מבין את עקרון ההתנגדות.


עיקרון ההתנגדות

גורס כי אנשים לא אוהבים שמוכרים להם ומראש הם באים עם התנגדות מסוימת לכל מכירה והמטרה של איש השיווק היא לנטרל את ההתנגדות. נמשיל את ההתנגדות הטבעית לחומה ואת המוצר לאבן רוגטקה. יש שני אפשרויות שהאבן תצליח לעקוף את החומה (לבצע מכירה), או על ידי זה שנצליח להנמיך את החומה (לנטרל כמה שיותר התנגדויות) או על ידי זה שנזרוק את האבן הרבה יותר חזק מעלה (נייצר מוצר מעולה שאי אפשר לעמוד בפניו). הדרך היעילה ביותר כמובן היא לשלב את שני השיטות גם יחד. למכור מוצרים מעולים בצורה מצוינת. כל פגיעה בחוויית המשתמש (או בסוגיה דנן: המשתמשת) משמעותה הגבהת חומת ההתנגדות בעוד כמה ס"מ.


אז איך לכתוב?

לא צריך להיות פריק. אם אתה גבר תכתוב על עצמך בלשון זכר אם את אישה תכתבי על עצמך בלשון נקבה, עד ההנעה לפעולה, עד הרגע שבו מדברים אל ועל הגולשים עצמם


סל הפתרונות האופציונליים:

בחרו תמיד משפטים ניטרליים המתארים בפשטות את הפעולה המבוקשת, למשל כפתור שעליו רשום ״הרשמה״ או ״שליחת טופס״ או לחילופין כתבו נוסחים שיכולים להתפרש גם בלשון נקבה וגם בלשון זכר כמו למשל ״דאגנו לך למבצע מיוחד״ או ״זוהי ההצעה המשתלמת ביותר עבורך״. פתרון נוסף הוא לדבר בלשון רבים. אנשים סלחניים יותר כשאנו מדברים בלשון רבים. דוגמא להתנסחות בלשון רבים תהיה: ״לחצו כאן לפרטים נוספים״. ישנה דרך נוספת שאני ברמה האישית פחות מתחבר אליה והיא: סלשים. למשל: ״את/ה מוזמנ/ת״ למען האמת הפרקטיקה הזו מרגישה לי כאילו אני מדבר אל פיצול אישיות, וכמובן, זה ממש לא אסתטי. בשביל לנטרל את הבעיה האסתטית ניתן להשתמש בפרקטיקה המודרנית יותר העושה שימוש בנקודות באופן הבא: "לקוח.ה יקר.ה קיבלנו את הטופס וניצור קשר בהקדם"


במה כדאי לבחור?


פה נכנסת רמת ההכרות שלכם עם קהל הלקוחות. כמובן שניתן להשתמש בכלי ניטור ואנליזה כמו פייסבוק וגוגל שיעזרו לכם להבין מי הם הגולשים (אם אין לכם מושג).

על כל פנים

אם העסק שלכם פונה לקהל נישתי יהיה קל יחסית להבין איזו אופציה מבין כולם תתאים

אני הייתי מגדיר את החלוקה כך:

קהל פרוגרסיבי יעדיף: סלשים/נקודות (מבוגרים יעדיפו סלשים צעירים יעדיפו נקודות) ולשון המתפרשת לשני הצדדים

קהל שמרני יעדיף: לשון רבים+לשון המתפרשת לשני הצדדים+תיאור פעולות

באתרים הפונים לקהל רחב כדאי: להימנע מסלשים ונקודות מכיוון שהם מעוררים לעיתים אנטגוניזם וכמובן פחות יפים


אם אתם מעוניינים לבצע קומבינציה אחרת הרגישו חופשיים! הכל נקבע בהתאם לאופי העסק והלקוחות שלכם. רק טיפ אחרון ומאד חשוב - לכו עם הקו הניסוחי שהגדרתם עד הסוף בכל המקומות. אחידות במיתוג היא קריטית. (ועל כך במאמר נוסף בעתיד).


אז זהו.. מקווה שנהניתם!


יש לכם פתרון אחר? חולקים על מה שאמרתי? ספרו לי על זה הכל!

👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇

202 צפיות4 תגובות

פוסטים קשורים

הצג הכול

4 Comments


SwipeApp
SwipeApp
Aug 22, 2021

תודה על כל הטיפים

Like

Guest
Aug 22, 2021

כל כך. אני האמת לא נוטשת אתרים בגלל זה אבל אין ספק שככל שהאינטרנט יתחיל להיות יותר ויותר שיוויוני ומכיל יותר ויותר אנשים יתפסו את הסיפור הזה כחסרון משמעותי בחוויית הקנייה - דבר שבאמת עלול לפגוע בעסקים שלא התקדמו ל2021

Like

Guest
Aug 22, 2021

הכי חשוב: לטרגט לטרגט לטרגט.

Like
אליה
אליה
Aug 22, 2021
Replying to

לא הבנתי. מה הקשר?

Like
bottom of page