יאיר אמסלם

7 יונ 20213 דקות

האם אפשר לקדם אתר וויקס בגוגל?

עודכן ב: 16 יונ 2021

אבל קודם כל אני רוצה לשתף אתכם בסיפור מהסטודיו! ובסופו נדע האם

אתרי וויקס מתקדמים בגוגל כן או לא?

סיפור מהסטודיו: כשוורדפרס הייתה וויקס

אני זוכר את זה.. אי שם בשנת 2013 הקמתי את האתר השני שלי, והראשון על פלטפורמת וורדפרס.. הייתי אז נער ורציתי להקים אתר לעמותה של המשפחה. במשך כמה ימים חיפשתי אחר הפלטפורמה הנגישה ביותר. היו אז כל מיני אפוציות קלות לשימוש כמו למשל blogger (שלימים נרכשה על ידי גוגל) אבל נרתעתי ממנה עקב המוגבלות העיצובית הרבה ורציתי פלטפורמה גמישה ומתקדמת שתוכל לתת לי שליטה מקסימלית בהיבטים התוכניים מחד והעיצוביים מאידך.. מהון להון (ובעיקר הודות לשלל סרטוני יוטיוב) נחשפתי לוורדפרס.

זו היתה מערכת מושלמת! סוף סוף לא הייתי צריך לדעת שורת קוד אחת בשביל לבנות אתר מוצלח! החסרון היה שלא היה לי שום סיכוי להצליח להרים אתר וורדפרס מתחילה ועד סוף מבלי לעקוב אחרי כל מיני מדריכים מפוקפקים יותר ופחות.

הייתי צריך לקנות דומיין בנפרד, אחסון בנפרד, לחבר אותם ולהעלות באמצעות תוכנות ftp שונות (כגון filezila) את קבצי הוורדפרס לתיקיית יעד ספציפית בשרת, להגדיר כל מיני דברים, להתקין אותה, להתקין תוספים רלוונטים ועד ועוד התעסקות טכנית שמבהירה לך: וורדפרס היא האופציה הקלה ביותר - אבל רק באופן יחסי לשאר.

בפועל זה לא היה קל כל כך ולא היה כיף כל כך.

אבל זו היתה רק ההתחלה...

וורדפרס, כמערכת קוד פתוח מביאה איתה שלל יתרונות אך גם לא מעט חסרונות - שהמרכזית בהן לדעתי היא שאין לפלטפורמה באמת אבא ואמא. בוויקס - כל נושא העדכונים, האינטגרציות, והאבטחה מרוכז ומנוהל בידי גוף שחייב לך דין וחשבון. היו אצלי הפצצות ספאם, פריצות, נפילות וסיוט שלם שהצריך ממני לא מעט שעות יוטיוב, עזרה מהקהילה ובקיצור - באסה.

לא אלאה אתכם בכל סיפור המעשה אבל נגיע לשורה התחתונה - בסופו של דבר היה לי אחלה אתר!

הבעיה היתה אחרת לגמרי: פתאום התחלתי לראות בכל מיני בלוגים של מומחי SEO שונים תלונות על #וורדפרס. נטען שם שוורדפרס היא מערכת בלוגינג מינימלית וממש לא מומלץ להרים עליה אתר מתקדם וגדול - ובטח אתר שרוצה להתחרות בביטויים תחרותיים בגוגל - התבאסתי נורא.

הפתרונות שאותם מומחים הציעו (כמובן עם טופס צור קשר ש-הם יעשו את זה עבורנו) היו: פיתוח אתר מתקדם ואיכותי על פלטפורמות עדכניות כמו ג'ומלה ודרופל.

הפלטפורמות האלה היו מסורבלות למדי והחלטתי להמשיך עם וורדפרס למרות הכל (לא היה בנמצא כסף להשקעה)

מה רבה הייתה השמחה כשעם הזמן התחילו לזרום גולשים מגוגל. המון!

למעשה השטויות של המקדמים הנ"ל נקברו עם הזמן עמוק עמוק מתחת לאדמה כאשר וורדפרס הוכחה כמערכת מדהימה שיודעת לקדם אתרים באופן טוב.

כמעט ושכחתי מכל הסיפור הזה עד שהתחלתי לחקור פלטפורמה חדשה בשם וויקס.

הרעיון של וויקס כמו שהצלחתי להבין נשמע לי פנטסטי! מערכת ויזואלית המציעה שליטה מלאה וקלה בכל ההיבט העיצובי של האתר + ממשק נגיש שהופך את כל הסיפור של הקמת אתר לקצר ופשוט באמת.

התחלתי להשתמש בה והתאהבתי... והדבר ששבה אותי לחלוטין היה - המהירות המטורפת שבה וויקס הטמיעו פיצ'רים ואופציות מתקדמות.. כל יום גילתי עדכון חדש - וזה היה מדהים.

חקרתי וחקרתי ויחד עם החקירות - הגיעו השמועות..

התחלתי לקרוא ולשמוע מכל מיני 'יודעי דבר' שוויקס גרועה בקידום אורגני ועוד שטויות מעין אלו.

למוד ניסיון מהעבר הבנתי שברוב המקרים אותם 'יודעי דבר' הם בסך הכל אנשים שמהדהדים שמועות של אנשים אחרים שמהדהדים שמועה שקראו באיזה בלוג כלשהו - בקיצור, לא עובדות ממקור ראשון.

למי שכבר עייף מלקרוא אתקצר את ההמשך במשפט:

בדקתי את וויקס וגילתי מערכת מעולה ואפשר לקדם איתה את האתרים חופשי!!

בואו נמשיך

בכל זאת, מה הבסיס לטענות על החולשות של וויקס?

לכלן יש גרעין אמת חלקן ולחלקן לא. אפרט את הסיבות שלדעתי אחראיות לשמועות:

א. חוסר הכרות של מקדמים עם המערכת והצטרפות לעדר (כי מה שכותבים באינטרנט הוא בטח נכון)

ב. פחד מהתעסקות עם מערכת חדשה

ג. פחד מכך שללקוח יש פעם ראשונה שליטה וביקורות - בוויקס מאד קל ללקוח לראות את פעולות הקידום בזכות הממשק הנגיש מאד של המערכת

ד. בעבר וויקס באמת היו לא מוצלחים באופטמיזציית אתר מבחינת מהירות ומבחינת הנגשת מידע לגוגל (מוזמנים לקרוא על כך במאמר המקיף אז מי את וויקס.קום)

מה צריך לדעת לפני שמקדמים אתר בוויקס

גוגל חושב ביזנס. לא מעניין אותה באיזו פלטפורמה בניתם את האתר. מה שמעניין אותו זה האם אתר שלכם טוב או לא. חשוב להשקיע בתוכן, בנראות, בחוויית המשתמש, ובמהירות טעינת האתר (זה הזמן לקרוא את אחד המאמרים הכי חשוב שלי: שיפור טעינת אתרי וויקס - קל מאי פעם)

מקווה שהחכמתם!

אם מצאתם טעות או שיש להכם תוספת מעניינת - מוזמנים לשתף אותי כאן בתגובות!

    1774
    11